جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، همانند سال‌های اخیر به دنبال گرد هم آوردن جامعه بازی‌سازان است و می‌خواهد با پوشیدن جامه‌ای تازه‌ و پافشاری بر نقاط قوت، شرایط مناسبی برای برگزاری این رویداد مهم ایجاد کند. برنامه‌ریزی برای ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به گونه‌ای رقم خورده تا تمامی توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای در فضایی رقابتی و سالم گرد هم آیند و برای قرار گرفتن در جایگاه نخست، آثار ارزشمند خود را آماده سازند.جشنواره ششم قرار است بزرگتر و با شکوه‌تر از سال‌های گذشته دنبال شود؛ اما تمامی تجربه‌های سال‌های گذشته موجب شده تا ما بتوانیم با نقص‌ها و نقاط قوت خود بیشتر آشنا شویم و با درس گرفتن از هر یک پر قدرت جشنواره ششم را به پایان برسانیم.

نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در بیست و هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۰ توسط بنیاد ملی بازی‌ها رایانه‌ای در کنار نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. استقبال خوبی نیز از اولین جشنواره به عمل آمد و ۹۴ بازی‌ رایانه‌ای برای شرکت در مسابقه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. پس از به پایان رسیدن نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، دو دوره بعدی نیز تقریبا با روندی مشابه در کنار نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برگزار شدند و سال به سال از استقبال بیشتری از سوی مردم و توسعه‌دهندگان بهره‌مند شدند. با این حال جشنواره چهارم متفاوت‌تر از هر دوره کار خود را آغاز کرد؛ برای اولین بار جشنواره بازی‌های رایانه تهران مستقل از نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برگزار و مراسم اختتمایه نیز از تالار وحدت به برج میلاد تهران منتقل شد.

در سال گذشته جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران دوره بسیار موفقی را پشت سر گذاشت. چرا که در طی برگزاری این همایش بزرگ بازی‌های رایانه‌ای، ۱۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تا کنون رکورددار در میان تمامی دوره‌های دیگر به حساب می‌آید. همانند دوره چهارم، اختتامیه جشنواره در برج میلاد با شکوه‌تر از هر دوره برگزار شد و نهایتا «شمشیر تاریکی» توانست به عنوان بهترین بازی سال ایران دست پیدا کند.


پوستر دوره‌های قبلی

 

264x351_1042492-2

 

 


آمار کلی جشنواره‌ بازی‌های رایانه‌ای تهران